Regulamin
turnieju punktowanego
Regulamin turnieju
punktowanego (grupy wiekowe)
Regulamin
turnieju „masters” (grupy wiekowe)
Regulamin turnieju „masters-bis”
T U R N I E J P U N K T O W A N Y
1.
W turnieju może grać każdy zapisany zawodnik, który przed
losowaniem lub przed
pierwszym pojedynkiem wpłaci wpisowe
i w czasie rozgrywania turnieju
(pt w godz. 9oo-20oo, sob., nd 12oo-20oo) będzie
do dyspozycji organizatora, przez
co najmniej 2 dni. Tenisiści nie będący
mieszkańcami Zgierza mogą brać udział
w rozgrywkach po uzyskaniu zgody
organizatora.
2. Turniej może
odbyć się jeżeli zgłosi się, co najmniej 16 uczestników.
3. W przypadku zgłoszenia się zawodnika po
losowaniu, organizator może, przed rozpoczęciem
gier, dopisać go do drabinki zgodnie
z wcześniej wyznaczonymi w tabelce „x-ami”.
Jeżeli trzeci raz z rzędu wylosowani
zostaną ci sami przeciwnicy, będą losowani ponownie.
4.
Turniej rozgrywany jest systemem pucharowym do dwóch wygranych
setów. Grupa Open
- ćwierćfinały, półfinały i
finały). Grupa +50 - półfinały i finały. W rundach niższych przy
stanie 1:1 w setach,
zamiast 3-go seta gra się super tie-break do 10 pkt. Każdy zawodnik
w razie potrzeby i możliwości, zobowiązany jest do zagrania 2
meczów jednego dnia.
5
W pierwszym turnieju o rozstawieniu zawodników decyduje
kolejność miejsc uzyskanych
w roku poprzednim, w sposób
następujący: do 34 uczest. – 8 rozst.; 35 – 40 uczest. - 12 rozst.;
powyżej 40 – 16 rozstawionych. W
niektórych przypadkach może decydować organizator.
6. W turniejach
2-4 o rozstawieniu decyduje
suma zdobytych punktów.
W przypadku równej liczby punktów,
decyduje w kolejności :
1.
większa liczba rozegranych turn.; 2. bilans bezpośrednich pojedynków; 3. korzystniejszy
bilans setów; 4. korzyst. bilans gemów; 5. miejsce w
rozgr. w poprzednim roku; 6. losowanie.
7.
Zamknięcie listy zgłoszeń na godzinę przed godz. losowania
podaną w zakładce
„Aktualności –Terminy turniejów”.
8. Sposób
punktacji: zwycięzca – 15
pkt; finalista – 12; półfinalista – 9; ćwierćfinalista – 6;
II-ga runda – 3; udział
(I-sza runda) – 1 pkt. Powyżej 34
uczestników – po 3 pkt więcej.
9. Wszyscy,
którzy odpadną w I-szej rundzie,
mogą brać udział w „turnieju II-giej szansy”.
Jest on rozgrywany do 9 gemów
wygranych (8:8 – tie-break). Finał
do 2-ch wygranych setów.
Przy stanie 1:1 w setach, zamiast
3-go seta super tie-break do 10 pkt. Przegrana w I-szej
rundzie 1 pkt, Każda wygrana 1 pkt
więcej. Jeżeli liczba uczestników przekracza 16,
ilość punktów jest odpowiednio o 1
pkt większa. Jeżeli zawodnik rezygnuje z gry w tur.
II szansy nie otrzymuje pkt. Zdobyte
punkty zaliczane będą do punktacji turnieju głównego.
Układ gier - zgodnie z drabinką
wynikającą z losowania turnieju punktowanego.
10. W klasyfikacji końcowej sumuje się punkty
z 4 turniejów. (zawodnik jest klasyfikowany
jeżeli rozegra co najmniej trzy
turnieje). Siedmiu pierwszych zawodników kwalifikuje
się automatycznie do turnieju
MASTERS. Zawodnicy 8 i 9 rozegrają mecz barażowy.
Zwycięzca gra dalej jako 8-my zawodnik
w turnieju Masters.
11. Przy równej liczbie punktów u dwóch lub
więcej zawodników o miejscu zadecyduje:
- bilans
bezpośrednich pojedynków; -
stosunek setów z wszystkich turniejów;
- stosunek
gemów; - losowanie
12.
Każdy zawodnik powinien zgłosić się na mecz co najmniej 15 min. przed wyznaczoną
godziną.
Spóźnienie powyżej 15 min. bez uzasadnienia i
powiadomienia przeciwnika oraz organizatora,
traktowane będzie jako
walkower i powoduje utratę wpisowego. Jeżeli mecz z
przyczyn
obiektywnych nie zakończy się w dniu rozpoczęcia, dokończony
zostaje w uzgodnionym
z organizatorem terminie od
wyniku jaki był w momencie przerwania pojedynku.
13.
Rozgrzewka przed meczem - do
10 min. Ilość odbić piłki o nawierzchnie przed serwem nie może
przekraczać 6. Większa ilość odbić powoduje: 1 - ostrzeżenie, 2 - utrata
punktu. Czas na
oddanie
serwu po zakończonej piłce - 20 sek. Po przekroczeniu tego czasu: 1 – ostrzeżenie,
2 -
utrata punktu. Turniej rozgrywany piłkami „ Soderling Black Edition ”.
14.
Zawodnicy, którzy nie mogą być obecni na losowaniu, zgłaszając się do
turnieju tel. powinni
podać możliwy dla siebie
termin rozpoczęcia gry (zgodnie z 1 pkt regulaminu) a po losowaniu
uzyskać od organizatora
informację, kogo wylosowali i kiedy rozpoczną grę.
15. Do każdego meczu zawodnicy otrzymują
2 piłki, (w finale 3), które
zwycięzca
meczu przed opuszczeniem kortu
zwraca organizatorowi, podaje wynik i uzgadnia termin
następnej gry. Piłki mogą być
wymienione podczas meczu na nowe w wyniku pęknięcia,
nadmiernego zużycia lub innej
wyraźnej wady.
16.
Sędziowanie pojedynków odbywać się będzie na zasadach koleżeńskich. O
sędziowaniu
bez sędziego, które należy
stosować w turniejach, można
przeczytać tutaj
17.
Terminy meczów mogą być przesuwane tylko ze względu na pogodę lub w
wyjątkowych
losowych przypadkach, po uzgodnieniu
z przeciwnikiem i organizatorem.
18.
Każdy uczestnik przed przystąpieniem do turnieju powinien zapoznać się z
regulaminem.
Wszystkie wątpliwości należy
zgłosić i wyjaśnić z organizatorem przed rozpoczęciem gry.
T U R N I E J P U N K T O W A N Y
( GRUPY WIEKOWE )
1.
W turnieju może grać każdy zapisany zawodnik, który przed losowaniem lub
przed
pierwszym pojedynkiem wpłaci wpisowe
i w czasie rozgrywania turnieju
(pt w godz. 9oo-20oo, sob., nd 12oo-20oo)
będzie do dyspozycji organizatora, przez
co najmniej 2 dni. Terminy gier tur. II
szansy – uzgadniane na bieżąco. Tenisiści
nie będący mieszkańcami Zgierza mogą brać udział
w rozgrywkach po uzyskaniu
zgody organizatora.
2. Turniej może
odbyć się jeżeli zgłosi się, co najmniej 8 uczest. (2 rozstaw.).
3. W przypadku
zgłoszenia się zawodnika po losowaniu, organizator może, przed rozpoczęciem
gier, dopisać go do drabinki zgodnie
z wcześniej wyznaczonymi w tabelce „x-ami”.
Jeżeli trzeci raz z rzędu wylosowani
zostaną ci sami przeciwnicy, będą losowani ponownie.
4.
Turniej rozgrywany jest systemem pucharowym do dwóch wygranych
setów (ćwierćfinały,
półfinały i finały). W rundach
niższych przy stanie 1:1 w setach, zamiast 3-go seta gra się
super tie-break do 10 pkt.
Każdy zawodnik w razie potrzeby i możliwości, zobowiązany
jest do zagrania 2 meczów
jednego dnia.
5.
W I-szym turnieju o rozstawieniu decyduje kolejność miejsc
uzyskanych w roku poprzednim.
Od 8 do 20 uczest. – 4 rozst.; od 21
do 32 uczest. – 8 rozst. W niektórych przypadkach o innym
rozstawieniu może decydować
organizator.
6. W turniejach
2-4 o rozstawieniu decyduje
suma zdobytych punktów.
W przypadku
równej liczby punktów, decyduje w kolejności :
1. większa liczba
rozegranych turn.; 2. bilans
bezpośrednich pojedynków; 3.
korzystniejszy
bilans setów; 4. korzyst. bilans gemów; 5. miejsce w
rozgr. w poprzednim roku; 6. losowanie.
7.
Zamknięcie listy zgłoszeń na godzinę przed godz. Losowania,
podaną w internecie na stronie
turnieju w zakładce „Aktualności –Terminy
turniejów”.
8.
Sposób punktacji:
za udział (przegrana w 1 rundzie) – 1pkt; wygrane rundy kolejne – 3pkt.
9.
Wszyscy, którzy odpadną w
I-szej rundzie, mogą brać udział w „turnieju II-giej szansy”.
Rozgrywany do 9 gemów wygranych (8:8
– tie-break). Finał: do 2-ch
wygranych setów,
przy stanie 1:1 w setach, zamiast
3-go seta super tie-break do 10 pkt. Przegrana w I-szej
rundzie 1 pkt, Każda runda wygrana -
1 pkt więcej. Jeżeli zawodnik rezygnuje z gry w tur.
II szansy pkt nie otrzymuje. Zdobyte
punkty zaliczane będą do punktacji turnieju głównego.
Układ gier - zgodnie z drabinką
wynikającą z losowania turnieju punktowanego.
10. W klasyfikacji końcowej sumuje się punkty
z 4 turniejów. (zawodnik jest klasyfikowany
jeżeli rozegra co najmniej trzy
turnieje). Sześciu pierwszych zawodników kwalifikuje
się do turnieju MASTERS.
11. Przy równej liczbie punktów u dwóch lub
więcej zawodników o miejscu zadecyduje kolejno:
- liczba
rozegranych turniejów; - bilans
bezpośrednich pojedynków; -
stosunek meczów;
- stosunek
setów; - stosunek gemów; -
losowanie ;
12.
Każdy zawodnik powinien zgłosić się na mecz co najmniej 15 min. przed wyznaczoną
godziną.
Spóźnienie powyżej 15 min. bez uzasadnienia i
powiadomienia przeciwnika oraz organizatora,
traktowane będzie jako
walkower i powoduje utratę wpisowego. Jeżeli mecz z
przyczyn
obiektywnych nie zakończy się w dniu rozpoczęcia, dokończony
zostaje w uzgodnionym
z organizatorem terminie od
wyniku jaki był w momencie przerwania pojedynku.
14.
Rozgrzewka przed meczem -
do 10 min. Ilość odbić piłki o nawierzchnie przed serwem nie może
przekraczać 6. Większa ilość odbić powoduje: 1 - ostrzeżenie, 2 - utrata
punktu. Czas na
oddanie
serwu po zakończonej piłce - 20 sek. Po przekroczeniu tego czasu: 1 –
ostrzeżenie,
2 - utrata
punktu. Turniej rozgrywany piłkami „ Soderling Tour ” i „Tretorn Club”.
14.
Zawodnicy, którzy nie mogą być obecni na losowaniu, zgłaszając się do
turnieju tel. powinni
podać możliwy dla siebie
termin rozpoczęcia gry (zgodnie z 1 pkt regulaminu) a po losowaniu
uzyskać od organizatora informację,
kogo wylosowali i kiedy rozpoczną grę.
15. Do każdego meczu zawodnicy otrzymują
2 piłki, (w finale 3), które
zwycięzca
meczu przed opuszczeniem kortu
zwraca organizatorowi, podaje wynik i uzgadnia termin
następnej gry. Piłki mogą być
wymienione podczas meczu na nowe w wyniku pęknięcia,
nadmiernego zużycia lub innej
wyraźnej wady.
16.
Sędziowanie pojedynków odbywać się będzie na zasadach koleżeńskich. O
sędziowaniu
bez sędziego, które należy
stosować w turniejach, można
przeczytać tutaj
17.
Terminy meczów mogą być przesuwane tylko ze względu na pogodę lub w
wyjątkowych
losowych przypadkach, po uzgodnieniu
z przeciwnikiem i organizatorem.
18.
Każdy uczestnik przed przystąpieniem do turnieju powinien zapoznać się z
regulaminem.
Wszystkie wątpliwości należy zgłosić
i wyjaśnić z organizatorem przed rozpoczęciem gry.
Przepisy PZT - sędziowanie bez sędziego głównego
Wszyscy zawodnicy,
rozgrywając mecz bez sędziego głównego muszą stosować się do poniższych zasad:
·
Każdy zawodnik jest odpowiedzialny za wywoływanie piłek po swojej stronie
kortu.
·
Każdy aut musi być wywołany natychmiast po odbiciu się piłki od kortu i
na tyle głośno, aby przeciwnik to słyszał.
·
Przy wątpliwych piłkach zawodnik musi zgodzić się z decyzją przeciwnika.
·
Jeżeli zawodnik nieprawidłowo wywoła aut i natychmiast zauważy, że piłka
była dobra,
a postępuje tak po raz pierwszy w meczu, punkt należy powtórzyć, o ile
piłka nie była kończąca.
·
Jeżeli był to drugi lub kolejny przypadek, że zawodnik poprawia sam
siebie, zawodnik ten przegrywa punkt.
·
Podający powinien podawać wynik przed każdym pierwszym podaniem na tyle
głośno, aby przeciwnik to usłyszał.
·
Jeżeli zawodnik nie zgadza się z decyzjami lub postępowaniem
przeciwnika, powinien wezwać sędziego
naczelnego lub strefowego.
W meczach rozgrywanych na kortach ziemnych
obowiązują dodatkowe procedury, do których należy się stosować:
·
Ślad piłki można sprawdzać jedynie w przypadku kończącej piłki lub gdy
zawodnik przerwie grę
(odruchowe odbicie piłki jest dozwolone).
·
Jeżeli zawodnik nie jest pewny co do decyzji przeciwnika, może poprosić
go o pokazanie śladu.
·
W takim przypadku zawodnik może przejść na drugą stronę siatki aby
sprawdzić ślad.
·
Jeżeli zawodnik zaciera ślad, oznacza to, że przyznaje, że piłka była
dobra (nawet po sprawdzeniu śladu).
·
Jeżeli zawodnicy sprawdzając ślad nie zgadzają się co do tego, czy piłka
była dobra, czy autowa, mogą wezwać
sędziego naczelnego aby podjął ostateczną decyzję.
·
Jeżeli zawodnik nieprawidłowo wywoła aut i natychmiast zorientuje się,
że piłka była dobra, zawodnik ten traci punkt.
Sędziowanie
bez sędziego i kodeks amatora
opracowany na podstawie United States Tennis Association
Stworzenie przyjaznej atmosfery dla siebie i przeciwnika
· pochwal swojego przeciwnika po jego udanym zagraniu;
· nie komentuj głośno swoich nieudanych zagrań;
· powstrzymaj swój temperament, nie używaj wulgarnego języka,
nie rzucaj rakietą;
· nie lekceważ w sposób demonstracyjny swojego słabszego
przeciwnika;
· nie odpuszczaj gry kiedy wyraźnie przegrywasz;
· loby i drop szoty są także elementem tenisa, nie miej
pretensji do przeciwnika po tego typu
zagraniach;
Rozegrana piłka jest
zaliczona:
Jeżeli po
rozegranej piłce odkryjesz, że siatka jest kilka cm za wysoko, serwis był
zagrany z
niewłaściwej strony kortu lub zapomnieliście zmienić strony
kortu, itp. zasadą jest, że wszystkie
rozegrane do tego momentu piłki zalicza się a korekta (np.
powrót do właściwego ustawienia)
następuje dopiero od następnej rozgrywanej piłki.
Sędziowanie
· zawodnicy sędziują sobie
nawzajem, każdy po swojej stronie kortu;
· wszelkie sędziowskie
wątpliwości po swojej stronie kortu, rozstrzygaj na korzyść przeciwnika;
· piłka dotykająca linii
jest piłką dobrą.
· jeżeli nie możesz z całą
pewnością powiedzieć, że piłka była autowa uznaj ją za prawidłową.
· wywołuj własne błędy -
nawet jeżeli przeciwnik pomylił się na twoją korzyść.
Tylko twój I serwis stanowi wyjątek, dlatego, że przeciwnik
nie będąc pewnym,
czy piłka była prawidłowa zastosował zasadę rozstrzygania
wątpliwości na twoją korzyść;
· jeżeli błędnie wywołasz
aut, po czym zorientujesz się, że piłka była dobra, punkt powtarza się
tylko w
przypadku jeżeli twoje zagranie weszło w kort, a przeciwnik nie miał w
tym momencie
przewagi sytuacyjnej na korcie. Jeżeli jednak piłka była
autowa lub na tyle słaba, że przeciwnik
nie miałby trudności z zagraniem kończącego uderzenia, piłkę
zalicza się przeciwnikowi;
· nieważne jak oczywiste
jest autowe zagranie przeciwnika, w każdym przypadku poinformuj go,
że piłka była autowa;
· jeżeli jeden z partnerów
deblowych wywoła aut, drugi uzna, że piłka była jednak dobra, punkt
zalicza się
przeciwnikom (lub powtarza się, jeżeli pomimo wywołania auta piłka odegrana
była
na pole gry przeciwników);
· jeżeli przeciwnik wywoła
aut, a Ty masz wątpliwości, masz prawo zapytać, czy jest pewien
swojej decyzji. Jeżeli potwierdzi swoje wywołanie punkt
zalicza się jemu, jeżeli przyzna,
że nie ma pewności, punkt powinno zaliczyć się Tobie;
· w żadnym przypadku kibice
nie wtrącają się do sędziowania meczu. Zawodnicy nie powinni
prosić kibiców do rozstrzygania sporów na korcie i pomagania
w sędziowaniu (chyba, że
staną na korcie przy słupku);
· jeżeli piłka z innego
kortu wpadnie na kort na którym grasz grę należy przerwać,
a piłkę powtórzyć;
· zawodnik powinien
przerwać grę i oddać punkt przeciwnikowi, jeżeli:
- piłka dotknęła
jakiejkolwiek części ciała, bądź jego ubioru
- dotknął siatki
- dotknął powierzchni kortu
swojego przeciwnika
- uderzył piłkę zanim
przekroczyła siatkę
- piłka dwukrotnie odbiła
się od jego powierzchni kortu
· ślad piłki można
sprawdzać jedynie w przypadku kończącej piłki lub gdy zawodnik
przerwie grę, (odruchowe odbicie piłki jest dozwolone);
· jeżeli zawodnik nie jest
pewny co do decyzji przeciwnika, może poprosić go o pokazanie
śladu w takim przypadku zawodnik może przejść na drugą
stronę siatki aby sprawdzić ślad;
· jeżeli zawodnik zaciera
ślad, oznacza to, że piłka była dobra.
Rozgrzewka
Przedmeczowa
rozgrzewka nie jest treningiem. Zawodnik ma obowiązek dokonania rozgrzewki
jeszcze przed wejściem na kort, na korcie ma natomiast prawo
do 5 minutowej rozgrzewki
poszczególnych uderzeń. Nie stosuj w trakcie rozgrzewki
uderzeń kończących, zagrywaj piłki w
zasięgu rakiety przeciwnika. Nie ćwicz returnu w
trakcie rozgrzewki serwisu przeciwnika.
Serwowanie
· błąd stóp - odbierający
ma prawo zgłosić przeciwnikowi, że robi on rażące błędy stóp przy
serwisie. Jeżeli podający nadal te błędy robi można kogoś
poprosić do sędziowania
lub samemu te błędy wywołać, jeżeli są naprawdę rażące.
· w deblu odbierający
podanie sędziuje na linii środkowej i bocznej, jego partner na linii
środkowej;
· każdy z zawodników na
korcie ma prawo wywołać net. Wywołanie powinno nastąpić zanim
return dotrze do serwującego;
· zawodnik nie powinien
zagrywać na stronę kortu przeciwnika piłek, ewidentnie autowych;
· odbierający serwis jest
zobowiązany do dostosowania się do tempa serwowania przeciwnika,
odbierający nie powinien wybijać z rytmu podającego
opóźnianiem tego tempa poprzez
częste zgłaszanie swojego nieprzygotowania;
· jeżeli podczas drugiego
serwu wystąpi na korcie jakaś przeszkoda (piłka, kibic, zwierzę,
itp.) należy powtórzyć obydwa podania. Jeżeli przeszkoda
wystąpiła pomiędzy I i II serwem
należy
powtórzyć obydwa podania w przypadku jeśli powodem przerwy/przeszkody
był
odbierający, jeśli wystąpiła ona z powodu samego serwującego
należy mu się tylko jeden serwis.
· zagrywasz kończący
return, który zostaje wywołany przez przeciwnika jako aut i on nie pozwala
sprawdzić śladu piłki, gdyż twierdzi, że sędziuje po swojej
stronie kortu. Ty jesteś przekonany, że
piłka była metr w korcie. Jeśli sędzia naczelny zawodów nie
widział sytuacji powinieneś przyznać
punkt przeciwnikowi, gdyż to on sędziuje po swojej stronie
kortu. Jeżeli sędzia był niedaleko
kortu i widział piłkę jako dobrą, punkt zalicza się tobie .
· wykonujesz pierwsze
podanie, a przeciwnik gra return w siatkę, po czym po chwili
zastanowienia sprawdza ślad i wywołuje aut podającego -
punkt należy przyznać podającemu,
gdyż wywołanie autu musi być natychmiastowe.
· serwujesz w pobliże linii
środkowej, przeciwnik wygrywa piłkę bezpośrednio po returnie.
Widziałeś swój serwis jako autowy i pytasz o zgodę na
sprawdzenie śladu. Przeciwnik
zgadza się, ale pokazuje według ciebie inny ślad piłki
dobrej - punkt należy przyznać
przeciwnikowi, gdyż każdy sędziuje po swojej stronie kortu.
· sytuacja jak powyżej, ale
zawodnicy zgadzają się co do śladu piłki, ale nie mogą zgodzić się, czy
piłka była dobra. W celu rozstrzygnięcia sporu zawodnicy
mają dwa wyjścia - albo poprosić
sędziego naczelnego o decyzję, albo powtórzyć piłkę.
Liczenie punktów
Obowiązek
głośnego podawania wyniku spoczywa na serwującym (podaje go przed swoimi
pierwszymi serwisami w gemie). Wątpliwości dotyczące wyniku
powinny być rozstrzygane
w następujący sposób:
· powtórzenie punktu co do
którego wystąpiły wątpliwości (przeliczenie piłek co do których
przeciwnicy się zgadzają, a następnie powtórzenie tych co do
których takiej zgody nie ma);
· rozpoczęcie gry od
wyniku, co do którego przeciwnicy się zgadzają;
· rzut monetą lub losowanie rakietą
1. W turnieju mogą wziąć udział
pary, które zgłoszą się przed losowaniem i wpłacą
wpisowe w wysokości 40 zł. od osoby.
2. System rozgrywek zależy od liczby zgłoszonych par i tak:
- 6-8 par : dwie grupy / w grupie " każdy z
każdym " /zwycięzcy grup grają o m-ce I
- 9 par : trzy grupy / w grupie " każdy z każdym
" / zwycięzcy grup i para z drugiego
m-sca z najkorzystniejszym bilansem punktowym (mecze,
sety, gemy) - grają dalej
systemem pucharowym.
- 10 par: trzy grupy / rozgrywki jak wyżej / z grupy z
czterema parami do dalszych
gier wchodzą dwie najlepsze pary.
-od 11-16 par : 4 grupy / w grupach " każdy z
każdym "/zwycięzcy grup grają
dalej systemem
pucharowym. Przy równej liczbie zwycięstw o miejscu
w
grupie decydują w kolejności : bezpośrednie spotkanie, stosunek setów, gemów.
Po
losowaniu, terminy spotkań ustalane są między zainteresowanymi parami
i zgłaszane do organizatora. Mecze w
grupach należy rozegrać do 23. 06 b.r.
(wyniki
osiągnięte na ten dzień będą decydowały o kolejności par).
3. Mecze rozgrywane będą do 2-ch wygranych setów.
4. W turnieju rozstawione zostaną 2, 3 lub 4 pary, które w
roku ubiegłym zajęły
najwyższe miejsca. Jeżeli takich par nie będzie
o rozstawieniu zadecyduje organizator.
5. Zawodnicy, którzy podczas trwania rozgrywek będą
zachowywali się niewłaściwie
i niesportowo mogą być wykluczeni z gry i
z dalszych turniejów.
6. Każdy uczestnik zobowiązany jest zapoznać się z
regulaminem. Przystąpienie
do gry w turnieju jest rozumiane jako akceptacja
i zgoda na stosowanie się do niego.
Wszystkie wątpliwości należy wyjaśnić z organizatorem przed turniejem.
7.
Sędziowanie pojedynków odbywać się będzie na zasadach koleżeńskich.
8. Turniej rozgrywany będzie piłkami Penn.
TURNIEJ „MASTERS”
1. Turniej
rozgrywa ośmiu zawodników, którzy w turniejach punktowanych
zajmą siedem pierwszych
miejsc (8-my zawodnik to zwycięzca Mastersa-bis)
i wpłacą wpisowe.
2. Sposób rozgrywania turnieju:
-
rozgrywki odbywać się będą
w 2-ch grupach systemem „każdy z każdym”
do 2ch
setów wygranych, przy stanie 1:1
super tie-break (do 10 pkt)
-
gr. „A”- zawodnicy z miejsc
I; IV; V; VIII
-
gr. „B”- zawodnicy z miejsc
II; III; VI; VII
3. Zwycięzcy grup grają półfinały (do 2-ch wygranych setów) z
zajmującymi 2-gie
m-ca w grupie przeciwnej
-
wygrywający powyższe mecze rozegrają finał, przegrani walczą o 3-cie
miejsce.
Przy równym bilansie meczów
u 2-ch zawodników w grupie o zajętym m-cu
decyduje wynik
bezpośredniego pojedynku. W przypadku równego bilansu
u trzech
zawodników, o kolejności decyduje korzystniejszy bilans uzyskany
w setach i gemach.
4. W klasyfikacji końcowej o miejscach 5 – 8 decyduje
korzystniejszy bilans
uzyskany w meczach
grupowych w kolejności : mecze, sety, gemy.
5. Terminy rozgrywania meczów muszą być przestrzegane i zostaną
podane
przez
organizatora najpóźniej na tydzień przed turniejem.
6. Mecze mogą być przesuwane na inny termin, tylko ze względu na
pogodę.
Jeżeli
mecz nie zakończy się przed zapadnięciem zmroku może być do-
kończony przy sztucznym świetle.
7. Jeżeli mecz z przyczyn obiektywnych nie zakończy się w dniu
rozpoczęcia,
dokończony zostaje w najbliższym uzgodnionym z organizatorem terminie
od
wyniku jaki był w momencie przerwania pojedynku.
8. Spóźnienie na mecz zawodnika bez uzasadnienia więcej niż 15
min. będzie
traktowane jako walkower. Rozgrzewka przed grą - do 10 min.
9. Dla każdego uczestnika przewidziane są jednakowe nagrody i
upominki.
Za
pierwsze, drugie i trzecie miejsce, dodatkowo puchary.
10.Wszyscy uczestnicy obowiązani są zapoznać się z regulaminem i
wszelkie
wątpliwości należy wyjaśnić z organizatorem
przed turniejem.
11.Sędziowanie pojedynków -
bez sędziego na zasadach PZT i kodeksu amatora
opracowanego na podstawie US Tennis Association. W finale sędzia zapewniony.
12.Turniej rozgrywany będzie piłkami " Wilson Tour -
Clay"
1 Turniej
rozgrywa ośmiu zawodników, którzy w turniejach punktowanych
zajmą
miejsca 9 - 16 i wpłacą wpisowe. Jeżeli któryś z tych zawodników
zrezygnuje z gry, do rozgrywek wchodzi zawodnik z miejsca 17-tego jako
16-ty, itd.
2 Sposób rozgrywania turnieju:
- do 2ch setów wygranych,
przy stanie 1:1 super tie-break
(do 10 pkt)
-
rozgrywki odbywać się będą w 2-ch grupach systemem „każdy z każdym”
-
gr. „C”- zawodnicy z miejsc
IX; XII; XIII; XVI
-
gr. „D”- zawodnicy z miejsc
X; XI; XIV; XV
3 Po zakończeniu
gier w grupach, sposób dalszej gry ( o m-ca 9-16) przebiega następująco:
-
zawodnicy z 1-szych miejsc
w grupach grają o m-ce 9 i 10.
-
zawodnicy z 2-gich miejsc w
grupach grają o m-ce 11 i 12.
-
zawodnicy z 3-cich miejsc w
grupach grają o m-ce 13 i 14.
-
zawodnicy z 4-tych miejsc w
grupach grają o m-ce 15 i 16.
4 Przy równej liczbie
zwycięstw o miejscu w grupie decydują w kolejności :
-
bezpośrednie spotkanie
-
stosunek setów
-
stosunek gemów.
Ta kolejność
będzie podstawą do rozstawienia w I-szym turnieju następnego roku
(jeżeli liczba
uczestników będzie wynosić 40 lub więcej - 5 pkt regulaminu tur. pkt.)
5 Zawodnik wygrywający ten turniej, rozegra mecz barażowy z
8-mym zawodnikiem
o dalszą grę w
turnieju głównym.
6 Turniej rozgrywany piłkami ”Wilson Tour – Clay”
(GRUPY WIEKOWE)
1. Turniej rozgrywa sześciu
zawodników z każdej grupy wiekowej,
którzy w turniejach punktowanych zajmą 6 pierwszych
miejscach
i wpłacą wpisowe.
2. Sposób rozgrywania:
-
mecze rozgrywane będą systemem „każdy z każdym” w dwóch
grypach po 3-ch zawodników: GR. „A"
zawodnik z miejsca 1, 3, 4
GR „B" zawodnik z miejsca 2, 5, 6. Mecze
do 2-ch setów wygranych,
przy stanie 1:1 super tie-break (do 10 pkt).
- zwycięzcy
grup grają półfinały z zajmującymi 2-gie m-ca w grupie przeciwnej
i zwycięzcy półfinałów
grają finał (mecze do 2 wygranych setów).
3. Przy równym bilansie meczów u 2-ch
zawodników w grupie o zajętym m-cu
decyduje wynik bezpośredniego pojedynku. W
przypadku równego bilansu
u trzech zawodników o kolejności decyduje; 1 -
korzystniejszy bilans
w setach i gemach; 2 - wyższe miejsce zajęte
w turniejach punktowanych.